Tuesday, August 16, 2022

Συνέντευξη του ιδρυτή της SEVEN IFB στο περιοδικό SELF SERVICE



-Ποιες είναι οι σημαντικότερες εξελίξεις στην αγορά και ειδικότερα σε ό,τι αφορά στις επιχειρηματικές κινήσεις, στην παραγωγή, την κατανάλωση και τις τιμές; Θα υπάρξουν ανατιμήσεις;


Η Ελληνική Βιομηχανία το τελευταίο χρονικό διάστημα προχωρά σε επενδύσεις εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης των γραμμών παραγωγής. Οι κινήσεις αυτές θα έχουν μελλοντικά θετικό αποτύπωμα καθώς πέραν των οφελών που συνοδεύει ο εκσυγχρονισμός των γραμμών - σε επίπεδο κατανάλωσης ενέργειας, επιπτώσεων στο περιβάλλον αλλά και μείωσης κόστους ανά παραγόμενη μονάδα – θα υπάρξουν και νέα βελτιωμένα προϊόντα προσφέροντάς στον καταναλωτή νέες εμπειρίες κατανάλωσης.  

Κατά την άποψή μου οι καταναλωτές στο εγγύς μέλλον θα στραφούν σε προϊόντα νέας τεχνολογίας τα οποία θα είναι σε θέση να προφέρουν πολλαπλά οφέλη ικανοποιώντας ένα σύνολο απαιτήσεων. Απαιτήσεων που συνδέονται άμεσα με τις διαμορφούμενες τάσεις για κατανάλωση περισσότερο healthy προϊόντων τόσο στα τρόφιμα όσο και στα soft drinks

Σε ό,τι αφορά στις αυξήσεις τιμών πολύ φοβάμαι ότι θα έχουμε συνέχεια! ήδη από το καλοκαίρι του 2021 άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους «μικρές» ενδείξεις που σηματοδοτούσαν τις εξελίξεις του φθινοπώρου. Όπως και έγινε από τα μέσα περίπου το περασμένου Οκτώβρη. Κανένας βέβαια πιστεύω δεν ανέμενε τις εξελίξεις που διαδραματίζονται εκτός των ελληνικών συνόρων, εξελίξεις που επιβάρυναν ακόμα περισσότερο το οικονομικό περιβάλλον. Κατά την άποψή μου θα υπάρξουν και νέες ανατιμήσεις


στις πρώτες ύλες και στην ενέργεια. Η κορύφωση δε, σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας στην 
SEVEN IFB, θα κάνει την εμφάνισή της από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο- Οκτώβρη. Όλα αυτά βέβαια είναι εκτιμήσεις. Το περιβάλλον σήμερα είναι ιδιαίτερα δυναμικό και ταχέως μεταβαλλόμενο. Στο πλαίσιο αυτό κανένα στατιστικό μοντέλο δεν μπορεί με παράξει ασφαλή συμπεράσματα για το άμεσο, τουλάχιστον, μέλλον. Ωστόσο, οι αγορές- αλλά και οι κοινωνίες-  έχουν την ικανότητα αλλά και το χάρισμα της αυτορρύθμισης και της προσαρμογής στα δεδομένα. Αυτό έχει συμβεί σε μεγάλες κρίσεις της ιστορίας, το ίδιο θα συμβεί τώρα και στο μέλλον.

 

-Ποιες είναι οι  νέες τάσεις των καταναλωτών; Πώς επηρέασε η πανδημία τις πωλήσεις και τις καταναλωτικές συνήθειες;

 

Οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν διαρκώς τα τελευταία χρόνια. Οι αλλαγές αυτές συντελούνται με μεγάλη ταχύτητα.  Ακόμα και σε αγορές οι οποίες υστερούσαν χρονικά σε σχέση με άλλες στην αποδοχή νέων κατηγοριών προϊόντων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, η πανδημία επιτάχυνε τη διαδικασία αναζήτησης και αποδοχής νέων κατηγοριών προϊόντων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Πλέον οι καταναλωτές – και στην Ελληνική αγορά- αναζητούν και επιλέγουν προϊόντα που, εκτός από την απόλαυση που προσφέρει η κατανάλωση τους, υπόσχονται οφέλη για τον οργανισμό τους. Στην κατηγορία των beverages παρουσιάζονται, διεθνώς, διαρκώς αυξητικές τάσεις στην κατανάλωση των λεγόμενων Better for You Beverages τα οποία προσφέρουν μειωμένα ή μηδενικά επίπεδα ζάχαρης, είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνες και μέταλλα και δεν περιέχουν θερμίδες. Μία ακόμη μεγάλη τάση σχετίζεται με τη συσκευασία των προϊόντων. Ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές παρουσιάζουν ιδιαίτερη ευαισθησία σε περιβαλλοντολογικά θέματα. Η ευαισθησία αυτή επηρεάζει την οπτική της βιομηχανίας κατά τη σχεδίαση των συσκευασιών  επιλέγοντας για τα προϊόντα μικρότερες συσκευασίες με αποτέλεσμα τη χρήση λιγότερου πλαστικού και άρα μικρότερο περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα. Στη SEVEN IFB πιστεύαμε από την αρχή της δραστηριοποίησής μας ότι οι συσκευασίες των 500 ή και περισσότερων ml δεν προσφέρουν τίποτε περισσότερο από ποσότητα. Μία ποσότητα η οποία σπάνια καταναλώνεται στο σύνολό της με αποτέλεσμα waste of money για τους καταναλωτές και επιβάρυνση του περιβάλλοντος! Η σύγχρονη συσκευασία στα soft drinks θα πρέπει να είναι μικρή ώστε να είναι εύκολη στη μεταφορά και στη χρήση On the Go και να έχει το μικρότερο δυνατό αποτύπωμα στο περιβάλλον. Αυτές ήταν και θα παραμείνουν οι βασικές αρχές σχεδίασης των συσκευασιών των προϊόντων της SEVENIFB. Αυτές οι αρχές καλύπτουν τόσο τις τάσεις των καταναλωτών όσο και τις αρχές εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της SEVEN IFB

 

-Ποιες θεωρείτε ως τις σημαντικότερες καινοτομίες των τελευταίων ετών και σε ποιο βαθμό έχουν επηρεάσει την κατανάλωση;

 

Στην Ελληνική αγορά, στην κατηγορία των soft drinks θεωρώ ως καινοτομίες την εισαγωγή αναψυκτικών τύπου cola με στέβια το 2013 και το 2017 την εισαγωγή από την SEVEN IFB των πρώτων ελληνικών soft drinks, αλλά και των πρώτων της κατηγορίας,  εμπλουτισμένων με βιταμίνες και μέταλλα, χωρίς ζάχαρη! Έκτοτε τα νέα λανσαρίσματα κινούνται στη βάση της παραγωγής και προσφοράς προϊόντων που χαρακτηρίζονται ως  Better for You Beverages.  Η τάση αυτή είναι τόσο μεγάλη παγκόσμια που, κατά την άποψή μου,  θα οδηγήσει τα επόμενα χρόνια τις επιχειρήσεις του Retail στη δημιουργία νέας κατηγορίας η οποία θα φιλοξενεί και θα προσφέρει στους shoppers μεγάλη ποικιλία προϊόντων της κατηγορίας Better for You Beverages

 

-Τα νέα είδη εμπλουτισμένου εμφιαλωμένου νερού είχαν τη ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού;

 

Το νερό, εμφιαλωμένο ή μη, έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά: είναι άοσμο, άγευστο άχρωμο και με συγκεκριμένη χημική σύσταση. Πέραν αυτών των πολύ συγκεκριμένων και ευρέως αποδεκτών και αναγνωρίσιμων χαρακτηριστικών, αλλά και με βάση την κείμενη ελληνική νομοθεσία, οτιδήποτε εμπλουτισμένο, με βιταμίνες, μέταλλα, γεύσεις, γλυκαντικά  κλπ. δεν ανήκει την κατηγορία των νερών. Ανήκει στην κατηγορία των soft drinks. Ειδικότερα δε τα vitamin water ανήκουν στα Functional Drinks ή στη μεγάλη κατηγορία των Better for YouBeverages. Στην Ελληνική αγορά η κατηγορία των soft drinks εμπλουτισμένων με βιταμίνες και μέταλλα «χαρακτηρίστηκαν» ως νερά με βιταμίνες με αποτέλεσμα τη δημιουργία μίας στρεβλής εικόνας για τα προϊόντα αυτά στο μεγαλύτερο μέρος των Ελλήνων καταναλωτών. Η ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού θεωρώ ότι θα ήταν κατά πολύ μεγαλύτερη αν τοποθετούνταν ως Better for You Beverages καθώς αυτό που προσφέρουν είναι η απάντηση της βιομηχανίας στις απαιτήσεις των καταναλωτών για την κατανάλωση soft drinks που καλύπτουν το σύγχρονο life style και τις απαιτήσεις των καταναλωτών για προϊόντα που δεν επιβαρύνουν τον οργανισμό τους, αλλά αντίθετα προσφέρουν οφέλη, χωρίς να κάνουν εκπτώσεις σε επίπεδο γεύσης και εμφάνισης. 

 

 

-Ποιες είναι οι προωθητικές ενέργειες που κάνετε ή θα κάνετε; Ποιες είναι οι πιο αποτελεσματικές;

 

Στη SEVEN IFB προχωρήσαμε τον Δεκέμβριο του 2021 στην υλοποίηση μιας στρατηγικής απόφασης ιδιαίτερα μεγάλης σημασίας για το brandμας AQUA POWER The Vitamin Water. Αντιλαμβανόμενοι τις πιέσεις που είχαν αρχίσει να ασκούνται στα ελληνικά νοικοκυριά προχωρήσαμε σε διόρθωση της προτεινόμενης λιανικής τιμής διάθεσης των προϊόντων μας καθιστώντας το AQUA POWER περισσότερο προσιτό οικονομικά προσφέροντας στους Έλληνες καταναλωτές ακόμα μεγαλύτερο Value for Money. Παράλληλα, αναπτύσσουμε σε αγαστή συνεργασία με το δίκτυο διανομής των προϊόντων μας προωθητικό πλάνο εντός των καταστημάτων με προσφορές μείωσης τιμής σε μία προσπάθεια να προσφέρουμε στους καταναλωτές τη δυνατότητα να μεγιστοποιήσουν ακόμα περισσότερο τη σχέση ποιότητας τιμής!  Σε above επίπεδο σχεδιάζεται επικοινωνία μέσω των λογαριασμών του umbrella brand AQUA POWER INSPIRING BEVERAGES στα Social Media με κύριο στόχο την ενημέρωση και διάδραση των brand μας με τους καταναλωτές. 

 

-Πώς βλέπετε τις προοπτικές του κλάδου για τη συνέχεια; 

 

H SEVEN IFB σχεδίασε και λανσάρισε στην ελληνική αγορά το πρώτο παραγόμενο επί ελληνικού εδάφους Vitamin Water. Από τον Φεβρουάριο του 2017, που έκανε την εμφάνισή  του στα ράφια των ελληνικών Super Market το AQUA POWER THE VITAMIN WATER, σήμερα διακινούνται στην αγορά περισσότερα από επτά brands Vitamin Water.  

Αν και η απόδοση της κατηγορίας για πολλούς δεν είναι η αναμενόμενη στη SEVEN IFB πιστεύουμε ότι η κατηγορία των Vitamin Water θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο μέλλον κατακτώντας τελικά τους Έλληνες καταναλωτές! Προσωπικά πιστεύω ότι η κατηγορία έχει υψηλή αντιλαμβανόμενη ποιότητα για τους καταναλωτές ενώ η υποστήριξή της από το δίκτυο διανομής μέσω της ανάπτυξης της διανομής και της ορθής τοποθέτησης της στα ράφια των Super Market θα αποδώσει τα μέγιστα και στο ελληνικό λιανεμπόριο. 

Στο παραπάνω πλαίσιο η εταιρεία μας προχώρησε στο επαναλανσαρίσμα του κωδικού AQUA POWER ESSENTIAL. Το Essential είναι εμπλουτισμένο με βιταμίνη D, δεν περιέχει ζάχαρη και έχει μοναδική γεύση λεμόνι. Επίσης, προχωράμε στην ανάπτυξη νέων κατηγοριών προϊόντων για την  ελληνική αγορά καθώς και μίας σειράς ή οποία θα διατεθεί σε αγορές του εξωτερικού.   


πηγή: self service


www.aquapower.gr